Sunny stories

24 september 2016 - Agnes Water, Australië

Hello there,

Na het reef te hebben bewonderd onder water, zijn we de volgende dag op pad gegaan richting het 'Daintree Rainforest'. Dit is een regenwoud boven Cairns. We werden de hele dag per bus vervoerd en begonnen met een kleine introductie over de bijzondere aboriginal cultuur, waar we met brandende wierook werden behoed voor kwaad in het regenwoud. Toch fijn :) Vervolgens kwamen we in het gave regenwoud terecht met de meest bijzondere bomen en een wildernis. Na het regenwoud stapten we in een boot om krokodillen te spotten, maar door de warmte spotte we een enkele baby krokodil van ca. 12 cm. Voor de lunch werden we naar een plek gebracht waar het regenwoud samenkomt met het reef. Dit was echt een waanzinnige plek, het water omringd door zand, mooie bomen en bergen. Echt een paradijs voor het oog. We vervolgde de tour met nog een aantal uitkijkpunten en heerlijk ijs gemaakt door een vrouw van 85! Moe en voldaan en vol met mooie beelden in onze gedachten kwamen we weer in het hostel.

De volgende dag vertrokken we met de bus richting Townsville. In totaal een rit van 6 uur. Om een uur of zeven in het donker kwamen we aan bij de busstop. Hiervandaan begon onze wandeling bepakt en bezakt richting het hostel. Na een half uurtje lopen kwamen we aan bij het hostel waar een envelop met Niels zijn naam en sleutel keurig op de deur geplakt zat.

Na een nacht slapen in een fijne ruime kamer hebben we de volgende dag de Ferry gepakt naar 'Magnetic island'. Deed denken aan een kleine variant van de boot naar Texel. Het eiland zelf niet. Er is bijna geen bebouwing en het is er rustig. We hebben er een 3 koala's gezien in de bomen. Ze zien er heel lief en knuffelaar uit en hebben een goede schutkleur. Op foto's zie je ze niet. We hebben heel veel gewandeld naar de volgende bestemming omdat de bus bijna niet ging, om de 2 uur ongeveer. Een punt van frustratie als je hem net mist. En vanuit die frustratie ga je dan maar lopen naar het strand.

Na Magnetic Island hebben we de nachtbus genomen naar Agnes water. We hebben gedurende deze 12 uur durende rit redelijk geslapen maar echt fijn is het niet. We kwamen 6.15 in de ochtend aan bij de hostel en zijn daar gecrasht op de slaapzaal. Dat is zo gebleven, de rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan dan op het strand verder slapen, boodschappen doen en eten. Vanuit het hostel werd er een sunsettour aangeboden. Een uurtje naar de zonsondergang lopen met een onzin uitkramende hippie die bijna naar de marihuana rook. Het was hilarisch.

Zonnige groeten,

Agnes en Niels

1. Diana:
    24 september 2016
    super mooi! Klinkt heel goed allemaal!!
  2. Gertrude:
    24 september 2016
    Wat een leuk verslag. Heerlijk meegenieten zo met jullie. Gelukkig waren jullie niet de lunch voor de crocs hahaha kuskus
  3. Marloes:
    24 september 2016
    Ik voel me vereerd dat jullie ondanks slaaptekort, koala's, het vele reizen en de bewondering toch tijd vrijmaken voor een verhaaltje. Bedankt want het is ontzettend leuk om te lezen. Enne.. Hebben ze in Australië geen dieven die met een op het raam geplakte sleutel binnen willen komen? Haha dat kan ook alleen maar daar :p enjoy
  4. Zussie:
    24 september 2016
    Heerlijk om te lezen!!! Genieten :) En groot gelijk dat je niet elke dag op ontdekkingsreis gaat, anders wordt het tenslotte zo gewoon ;) Wij genieten hier heerlijk met jullie mee.
    Love you!!! X
  5. Mariska:
    27 september 2016
    Leuk om jullie avontuur weer te lezen. Groetjes