Moving down

3 oktober 2016 - Beerwah, Australië

Hello everyone,

In Agnes water zijn we de volgende dag de ochtend begonnen met wat zon op het strand. In de middag zijn we naar een kangaroo opvangplek gegaan. Hier worden volwassen kangaroos opgevangen, maar ook kleine wees kangaroos. We hebben ze gevoerd met zoete aardappelen en hebben de kleine kangaroos in de nagebootste buidels bewonderd. Ze zijn ZO lief. Het meest bijzondere aan deze plek waren de eigenaren die met hart en ziel 24 uur per dag bezig waren. S'avonds in het hostel hebben we genoten van de 'coconut curry noodles' bereid door de hippies die daar woonden (van die echte; met wijde kleren, dreadlocks en een joint in hun mondhoek).

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om de bus te halen richting onze volgende stop Hervey Bay. Deze plek was iets groter als Agnes Water en vooral gericht als startpunt voor Fraser Island. We twijfelden wat we gingen doen met dit eiland, 3 dagen, 2 dagen of 1 dag. De eigenaren hadden het hostel  net geopend en gaven ons advies: 'In 1 dag konden we alles zien en kostte het ons t minster geld'. We hebben het opgevolgd en hebben een fantastische dag gehad. Onze chauffeur reed alsof ie in een formule 1 auto zat en voor het eerst in ons leven waren we oprecht dankbaar voor de autogordels. Het strand daar is de officiële snelweg van het eiland. Het is er druk met 4x4's. Gek om te zien, een strand vol auto's. Op het eiland is 'lake McKenzie' te vinden. Het water daar is zo helder. Het is alsof je in een reclamefolder rondzwemt.

Na Fraser Island was de volgende stop Rainbow beach. Daar bleven we maar 1 dag, en die dag regende het. De hele Oostkust had last van wateroverlast. Toen het wat droger was zijn we wel naar het strand geweest om de gekleurde rotsen te zien. Die vielen stiekem een beetje tegen omdat ze allemaal bruin/oranje waren, maar het uitzicht zelf was (zoals gewoonlijk) waanzinnig. Ook met grijze wolken aan hemel.

De dag erna scheen de zon weer en was het weer ouderwets warm. Deze dag zijn we naar Noosa gereisd. Daar hebben we  bohemian markt bezocht met waanzinnige spulletjes en een aardbeien kraam.

In Noosa hadden we nog veel meer willen zien maar de dag erna zijn we toch verder gereisd naar de Australian zoo. Daar kwamen we in de avond aan en daar hebben een tent (ja een tent!)  gereserveerd in iemands achtertuin om te overnachten. In de achtertuin van een zeer spraakzame en gastvrije moeder en dochter. Ze hebben ons van twee heerlijke ontbijtjes en avondmaaltijden voorzien. Australisch getint, heel veel vlees en aardappelen en een klein beetje groenten.

In de zoo heeft Agnes haar nieuwe liefde ontdekt, de babykoala. Er was ook een gigantische  krokodil en een prehistorisch oude en grote schildpad. Het weer begon grijs en droog en eindige grijs en nat. Dat mocht de pret niet drukken. Hollands als we zijn hadden we wegwerpponcho's meegenomen en is ons goede humeur niet afhankelijk van het weer.

Na deze dag kropen we onze tent weer in om de dag erna naar Brisbane te reizen. De eerste grote stad na Cairns, waar we de eerste paar dagen zullen blijven. We zijn benieuwd wat deze stad ons gaat brengen. Vast een hoop fijne momenten. Buiten, met andere reizigers en met elkaar. Het is supergaaf om zoveel andere gelijkgestemde vrolijke mensen tegen te komen die ook een droom hadden om hierheen te gaan en dat zijn gaan doen. Er heeft nog niemand spijt van gehad!

See ya guys later!

Niels en Agnes

1. Iet:
    4 oktober 2016
    Wauw weer super leuk om te lezen:) jullie hebben al zoveel meegemaakt!!veel plezier daar!! Liefs van ons
  2. Jochem van der berg:
    4 oktober 2016
    o ja, jullie zijn op reis;
    als ik een bakkie koffie bij je vader haal praten we nog steeds zachtjes,
    lopen op de tenen en sluiten de kamerdeur geruisloos.
    buiten ondert het raam fluisteren we bijna.
    maar er komt niemand meer naar beneden.

leuk om de reisverslagen weer even door te nemen.
    geniet van elkaar en met elkaar en houd het zonnig in jullie droomreis.

gr. Jochem en Agnes
  3. Gertrude:
    4 oktober 2016
    heerlijk jullie bericht. Ben er even lekker voor gaan zitten met een kop koffie. Zo leuk! Meegenieten van alles wat jullie meemaken. Wel veel hippies daar, zo leuk! Brings back Ibiza memories Agnes! Lief.... Koala beertje.
    Geniet heerlijk van dit mooie land! Nogmaals, dank voor jullie leuke update en foto's!! Kijk alweer uit naar jullie volgende hoofdstuk! kuskus
  4. Zussie:
    4 oktober 2016
    Super leuk om weer te lezen!!! Kanjers :)
    Grappig ook hoe je dan weer ff moet wennen aan regen :)
    Have funnies!!! xxx
  5. Mariska:
    5 oktober 2016
    Leuk weer te lezen dat jullie zo genieten van jullie reis! Hier is het lekker zonnig maar het wordt wel frisser. Groetjes
  6. Aliene:
    5 oktober 2016
    Leuk om jullie reis verslag te lezen en jullie droom te volgen.
  7. Siety:
    18 oktober 2016
    Hey lieve Agnes en Niels.
    Tjoh wat hebben jullie al veel gezien en ondernomen.
    Leuk om te lezen! En leuke foto's erbij!
    Ben weer benieuwd naar jullie volgende avonturen.
    Dikke Kuzzz Siety