We zijn er!

17 september 2016 - Cairns, Australië

Beste allemaal,

We zijn er hoor, in Australië. Sinds afgelopen donderdag om precies te zijn.

Maandag zijn we vertrokken en werden we op Schiphol uitgezwaaid door ons eigen uitzwaaiteam, onze ouders, oma Rie en Joyce. Dat maakte het vertrekken er niet makkelijker op, maar wel liefdevol. Sowieso kregen we ontzettend veel appjes, mailtjes, belletjes en Facebookberichtjes met gelukswensen. Zo leuk!

Eenmaal in het vliegtuig lukte het slapen helemaal niet. Erg vervelend als je 12 uur op een stoel moet zitten. Verder was het een prima vlucht. Eenmaal in Hongkong sloeg de slaap wel toe maar eerst moesten we met de trein naar de het centrum. Daar is alles zo gestructureerd dat je er bang van wordt. Er staan daar mensen op het perron die je zeer dwingend aansporen om door te lopen als je stil gaat staan. Als je over wil stappen van lijn naar lijn kan dat ook niet zomaar. Dan heb je de juiste kleur pas nodig. Uiteraard hebben we in het begin de verkeerde kleur gekocht... En iets niet goed ingetypt waardoor we 6 blauwe tickets hadden.... Maar geen enkele blauwe lijn die we konden nemen... Tja. We zijn daarentegen niet in de verkeerde trein gestapt en liepen ook in één keer goed naar de hostel. Daar gecrasht en daarna de stad in gegaan.

Die stad is warm! Hollandse warmte, lekker plakkerig. Het is er druk maar was er ook onverwacht leuk. We zijn in een heel klein tempeltje geweest waar heel veel wierook werd gebrand en in het 'Kowloon park'. Dat heeft meer weg van een pretpark of dierentuin.

Vanaf Hongkong vlogen we woensdagavond naar Cairns, Australië. Op die vlucht hebben we allebei iets beter geslapen en de 7 uur vielen erg mee ten opzichte van de vorige 12. We kwamen s ochtends vroeg aan in Cairns waar op het vliegveld bleek dat er een bus reed om mensen op bestemming af te zetten. Goed, wij ons adres doorgegeven en de naam van het hostel, Nomads. We werden afgezet voor Nomads maar daar bleek dat wij niet in het systeem stonden... Nomads is een keten en we waren bij de verkeerde locatie afgezet.. 3 kwartier wandelen verder waren we bij de juiste locatie aangekomen.

We konden niet gelijk onze kamer in maar wel lekker douchen. Fantastisch! Daarna langs het water gaan lopen en genoten van ons eerste Australische uitzicht aan de kust van Cairns. Als de zon er is, doet deze flink zijn best dus maar zonnebrand gekocht (1e levensbehoefte hier!). Na al deze inspannende bezigheden zijn we ingecheckt en lekker gaan slapen. Die paar uur geplande nachtrust liep alleen een paar uurtjes uit, tot de volgende ochtend... We waren flink moe zullen we maar zeggen!

De volgende dag hebben we Cairns bezocht en zijn langs de haven en het water gelopen, waar we genoten hebben van een picknick en het gratis zwembad wat aan het water en midden in de stad ligt :).

Vandaag (zaterdag) zijn we met een Tour naar het Great Barrier Reef geweest om daar te snorkelen. Vreselijk commercieel met z'n allen op een boot gezet maar het resultaat mocht er wezen... Een prachtige onderwaterwereld waar finding nemo ook gespot! We hebben geen foto's want we hebben geen onderwatercamera gehuurd. In het moment zitten en genieten leek ons fijner maar is een beetje jammer voor jullie.

Het voelt nog alsof we een weekje op zomervakantie zijn. Een hele relaxte zomervakantie. En die duurt echt langer dan een week!

Tot de volgende blog.

Liefs, Niels en Agnes

1. Iris:
    17 september 2016
    Zo he he. Het genieten kan nu eindelijk gebeuren. Have fun op jullie veel te lange zomervakantie

Geniet voor ons ook aub

Liefs Jaap, Iris en Mara
  2. Marloes:
    17 september 2016
    Kruidnoten!! En wat een verhaal haha lekker geslapen in ieder geval. Grappig als je dan denkt we gaan even liggen. Genietse en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Xx vanuit hier
  3. Kitty Steenbergen:
    17 september 2016
    Erg leuk en duidelijk verhaal, kijk uit naar jullie volgend verhaal. Lekker genieten. Dikke kus!!
  4. Freek en Dorothé:
    17 september 2016
    Leuk om jullie eerste reisverhaal te lezen! De kop is eraf! Geniet lekker verder!!!
  5. Petra Rol:
    Hoi Agnes en Niels

Heerlijk om jullie avonturen te kunnen lezen. Nu ben ik de lezer ipv de blogger ;)
    Heeel veel plezier daar en geniet en maak mooie herinneringen en foto's!
  6. Priscilla:
    Lieverdjes!

Zo te lezen begint jullie trip al goedLeuk verhaal dat jullie hebben geschreven. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Liefs Pris xx
  7. Roselien:
    Lieve Agnes en Niels,

Wat een spannend en mooi avontuur!
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe avonturen :)

Liefs vanuit het kleine Nederland
  8. Wilma:
    17 september 2016
    Het avontuur is begonnen. We genieten mee via jullie blog. Veel plezier. Ik kijk uit naar t volgende verhaal. Niet te veel kruidnoten eten he.
  9. Jochem van der berg:
    17 september 2016
    vandaag de eerste ochtend dat je geen warme broodjes thuis eet,
    maar er stond in de ochtend een grote zak klaar als of je nog gewoon thuis bent.
    veel plezier en mooie dagen toegewenst.
  10. Gertrude:
    17 september 2016
    Zo leuk!!! Jullie eerste verslag vanaf de andere kant van de wereld!! Mooie foto's!! Hier is het ook nog warm hoor!! Geniet lekker! Lieve groetjes van ons allemaal!! Xxx
  11. Aiko:
    18 september 2016
    Lieve Agnes en Niels,

Wat een leuk begin al van de hele reis.
    Ik kan niet altijd een berichtje achterlaten, omdat ik meteen in het diepe werd gegooid met me opleiding. Me eerste echte officiële schoolweek achter de rug (die met intro dagen tel ik niet mee haha).

Maar, ik zal altijd tijd maken om jullie blog te lezen als jullie een nieuw verhaal gepost hebben. Heb me dan ook via de mail aangemeld, zodat ik niks mis.

Verder geniet ik mee vanuit NL met jullie reis (vooral als er foto's geplaatst worden).

Heel veel plezier daar down under, mates.

Heel veel liefs van Aiko x
  12. Zussie:
    18 september 2016
    Lieve brother en schoonzussie, wat heerlijk om te lezen! Nu al zoveel meegemaakt, terwijl jullie morgen pas een week weg zijn. Het blijft bijzonder hoe dat werkt. Leuk dat jullie naar Great Barrier Reef zijn gegaan. Daar hoorde ik toen veel goede verhalen over.
    Heel heel heel veel plezier en een dikke knuffie van mij Sab
  13. Mariëtte:
    19 september 2016
    Ik vroeg me al af waar de kruidnoten waren, maar die pasten nog in jullie bagage! Ongelooflijk :) Prachtige foto`s.
    Kus, mamma
  14. Mariska:
    19 september 2016
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En dat jullie de juiste locatie hebben kunnen vinden. Geniet ze nog verder zou ik zeggen! ;-)